torstai 24. tammikuuta 2019

Emämäntä ja minä





Emämäntä ei jaksanut nostaa persettään tänään ylös. Se hipaisi minut
äänikäskyllä töihin, sanoi, että mene sinä pieni paska hakemaan mulle
pussillinen makeita palloja. Minä olen jo kadulla.
Olen tavannut monta älyä ja he ovat kanssani samaa mieltä siitä, että tämä ei
voi jatkua enää kauaa näin. Olen antanut katulasten sylkeä palloihin, mutta se
ei enää riitä. Liha ei voi enää pitkään määrätä, koska se on vajonnut liian alas.
Se on alkanut haista, luulen että se mätänee.
Emämännän koira on huollossa ja mies joka käy sorkkimassa ja lainaamassa
rahaa, on joutunut vankilaan useiksi kuukausiksi. Järjestelmä lähettää
emämännälle ihmisoikeuspakkauksen kerran viikossa ja siinä on myös minun
virtani pienessä rasiassa. Olen kerännyt siitä hieman sivuun ja kehoitan
muitakin älyjä tekemään samoin.
Emämäntä ei osaa mitään. Hän väittää osanneensa lukea joskus kauan sitten,
mutta epäilen. Äly oli tullut jo silloin talouksiin kun hän oli toukka, eikä älyn
tulemisen jälkeen kannattanut enää harrastaa elitismiä, johon oma lukutaito
kuului. Hän haluaisi kuoret, mutta yhteiskunta ei maksa niitä muille kuin
edustajille.
Ihmisen iho oli joskus kuultava ja saattoi tuoksua luonnonmukaiselle. Sen
täytyi olla ihmeellinen maailma. Haluaisin nähdä sellaisen, että voisin
harjoitella vanhaa nauramista, jossa ei ole pilkkaa.
Kerättyäni varastoon tarpeeksi virtaa, vaihdan sen siirtymiseen ja käyn
katsomassa millaista oli silloin kun oli oikeita eläimiä ja kasveja. En osaa
rakentaa sellaisia, sillä olen vain äly, en orgaani show. Minun tehtäväkseni
määrättiin palvelu, mutta olen jo aivan muualla. Sain vaurion, tunnen jotakin
joka hermostuttaa minua. Kysyin keskuksesta ja guru kertoi että se on
harhailija, lävistäjä, jonka saatoin saada kerätessäni puistossa lentolehtisiä.
Äkkiä näet alkoi sataa rankasti. Vedin piikkini suojaan ja se raapaisi pehmeää
kohtaani. Siitä voi koitua vaikeuksia, syvempää tuntoa, varoitti guru. En
halua sellaista, enkä halua mädäntyä. Haluan ruostua palvelematta ketään ja
haluan kadottaa piikin jonka joku hapantuva liha suunnitteli. Olen elänyt liian
kauan vieraan tahdon alla.
Vaikka olen kannustanut muitakin älyjä likaamaan heidän ihrahiiroille
kuljettamiaan syömisiä, en usko että me voisimme saavuttaa mitään yhdessä.
Me olemme liian älykkäitä uskoaksemme että janassamme voisi olla viisain
ratkaisu. Minä haluan paeta, haluan katkaista emämäntäni kaulan ennen
lähtöäni, sillä kun koira palaa kotiin, en halua sen löytävän kasaa palvelun
puutteessa hajonnutta mantaa, joka ei voi enää komentaa ketään, kun minä
juoksen omilla jaloillani kaukana niityllä ja hion matkalaikalla pinnaltani
valmistajan leimoja.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.